Ida siger: Ønsker jer alle en velsignet påske!
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
Anonym
Oprettet 07-01-2021 af Anonym.
Kvinde, kend din plads?
Kære jer, hvordan håndterer I det paradoks, at alle (inklusiv kvinder), er kaldet til frihed, men kvinder tilsyneladende er kaldet til mindre frimodighed end mænd? Derudover lader det til, at kvindens udfoldelsesmuligheder i kirken er temmeligt begrænsede. Hvordan hænger dette sammen med frihed? Har man overhovedet frihed hvis Kirken udøver social kontrol i forhold til systematisk begrænsning af deltagelse?
Går I overhovedet med på den præmis, at kvinder skal tie i forsamlinger? Hvis ja, gælder det så f.eks. også her i chatten? Hvis nej, hvorfor så ikke?

Svar på indlæg

Anonym
#1. Postet 08-01-2021 af Anonym
Måske et lidt for kontroversielt emne til et dating- forum
Anonym
#2. Postet 08-02-2021 af Anonym
Det svar står tydeligt i mange kapitler i Biblen...tydeligvis ikke været til ret manges fordel at forlade Biblens ord...
Anonym
#3. Postet 21-02-2021 af Anonym
Hvad med om du forstår hvad der egentlig står i Bibelen? Det er der mange som kalder sig kristne der ikke gør.
Anonym
#4. Postet 20-03-2021 af Anonym
Hold da op mand, tror jeg er nødt til at date nogen der læser hvad Bibelen har af tale til dem selv, eller nogen der slet ikke læser Bibelen :-)
Anonym
#5. Postet 04-04-2021 af Anonym
Kan det ske at det vigtigste ikke er svaret på det spørgsmål - men snarere hvorfra længslen efter at få det opklaret kommer fra og af? Ikke at jeg forventer et svar på dette - snarere en refleksion vi alle kunne gøre os i stilhed med os selv ved store spørgsmål. I øvrigt ville jeg elske en kirke med langt færre ord.
Anonym
#6. Postet 18-04-2021 af Anonym
Kære morgendug, jeg kan godt lide dit svar <3 De første 3 svar er i grunden ikke så hjælpsomme, i forhold til at undersøge spørgsmålet...
Anonym
#7. Postet 14-07-2021 af Anonym
Ja, jeg ville egentlig gerne give mit svat på sådan et spårgsmål, men spørgsmål, såvel som svar, har ingen værdihhed hvis ingen vil stå bag.
Ida siger: Ønsker jer alle en velsignet påske!
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
annonceAdam og Eva