Jeg tænker for det første at der ikke er nogen overhovedet der er "Født Kristen", eftersom at blive kristen kræver en omvendelse til Gud. - det er kun muslimerne der hævder vi alle er født muslimer men bare ikke har erkendt det endnu...
For det andet er det vel mest os som mennesker der mener der er forskel på om man er født ind i en Kristen familie eller ej.
Det er den samme Gud og Jesus vi følger, den samme Bibel vi læser.
Den samme synd vi skal sættes fri af og tilgives for.
En forskel er nok hvilken kirke/prædikant vi har valgt at følge, og hvilke traditioner vi har valgt at følge. Og her er det jo vigtigt at huske at VORES kirke gør det på den eneste rigtige måde. Nu har vi gjort sådan altid og Jesus har da endnu ikke protesteret eller sagt det kan gøres anderledes.
- Tit glemmer vi at vore nye brødre og søstre der kommer ude fra det verdslige liv - er frifundet og benådet af Chefen selv. OGSÅ de prostituerede, narkomanerne, drukmåsene og tyvene/svindlerne.
Vi ser dem som det de engang var og med det vi ved om deres fortid - rygter er sejlivede - i stedet for at møde det nye menneske i kristus de er.
Jeg tror det vigtigste vi har er at give plads til hinanden, men forskelle opfattes tit som en trussel, hvor der pludselig bliver sat spørgsmålstegn ved det vi gør og plejer. Et andet valg end mit sætter spørgsmålstegn ved mig og mit valg.
Jesus sagde engang at vi ikke skulle sammenligne os med andre "men kom og følg mig". Så gå hen og gør det..