Hej Vaelbu.
Jeg tænker det vigtigste vi kan være som vidnesbyrd for andre er at være os selv med alt hvad det indebærer.
Alt det påtagne "sådan skal jeg være og tænke som kristen for at andre kan se jeg er en Kristen" bliver MEGET hurtigt gennemskuet. Jesus forvandler os til det samme billede (som ham) over tid, år.
Noget af en proces der sker når vi lever dagligt med ham. Og ikke noget vi præsterer og derfor kan rose os af.
Helligånden bor i os og ses af mennesker når vi ikke stiller os i vejen med vores "jeg er så kristen" selvlavede ego.
Kong David dansede hele vejen offentligt til Templet da Pagtens Ark blev ført på plads. Og det var for fuld skrue iflg Bibelen.
Jeg tænker det vigtigste er at se hvad du SELV lægger i det når du danser. Uanset hvor du gør det.
Når din sti er ren, kan du egentlig være ligeglad med hvad andre tænker. - og forargelsen vil sikkert komme..
Det sjove/mærkelige er, at hvis vi fordømmer OS SELV for det vi gør, så gør andre det også.
Mens hvis vi gør det vi gør med ren samvittighed så er det MEGET sjældent nogen løfter et øjenbryn..
Sojourner