Seriøsfyr siger: Bibelord: Jesus sagde til ham: »Du tror, fordi du har set mig. Salige er de, som ikke har set og dog tror.«
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
David
Oprettet 31-05-2025 af David, mand, 43 år, Region Hovedstaden.
Kærlighed/politik er også at passe på sig selv

Jeg har gennemgået partiernes programmer og fundet fred i Dansk Folkeparti. Efter min vurdering er det et parti med flere kristne værdier end Kristendemokraterne. Det med at stemme på et parti har jeg holdt mig fra fordi jeg synes at partierne samlede sig for meget på midten.

Politik er jo ikke kun en smagssag om hvem der har mest ret, men også i om den respekterer folk. Det gælder også"Danskerne Først!" og i det lys kan ingen mennesker støtte andre, hvis ikke de støtter sig selv først vi kan som land ikke betale u-landsbistand medmindre befolkningen rent faktisk yder en indsats for landet først.

Der står i min Bibel elsk din næste som dig selv ja det er sandt, men du kan ikke reelt yde en støtte medmindre du først har noget selv at tilbyde.

Og det gælder også i parforholdet har du haft en dårlig dag på f.eks. arbejdet så giv dig selv lov til at være lidt nede måske forkæle dig selv med et varmt bad og så bagefter tage hånd om dit problem.

Det er let at falde i og bare sige at når noget hedder Kristendemokraterne så er det nok helt Bibelsk baseret og når noget så kaldes socialdemokratisk så støtter det nok de svageste, men det er ikke hele den samlede sandhed. Ethvert bidrag i et parforhold forlanger et offer enten i et indkøb eller et knus. At sikre landets grænser er en måde at beskytte det fra at blive udnyttet og alle er selvfølgelig velkomne hvis de reelt ønsker at bidrage til det fælles bedste.

Dansk Folkeparti er Venstres bløde hjerte.

Hvad synes du er Danmark tro jmod grundloven?

Hvor går grænsen i et parforhold imellem at elske og så gøre sig selv billig - For at bevare forholdet osv?

Svar på indlæg

Sojourner
#1. Postet 06-06-2025 af Sojourner
Set ud fra Jesu bud om at elske næsten som sig selv, finder jeg det MEGET svært at forbinde Dansk Folkeparti med noget som helst kristent. Især med øje for deres racistiske holdning til indvandrere.

Et nøjere studie afslører også, at der er faldet dom for at 2 af deres toppolitikere kan kaldes racister og 1 af deres toppolitikere må kaldes landsforræder. (Injuriesag).

Hvilke politikere der er tale om vil jeg lade være usagt, da jeg ikke ser nogen grund til at hænge dem mere ud end nødvendigt.

Bogen der offentliggør disse domme har været tilgængelig på danske biblioteker siden år 2000.

Angående KD skal det siges de aldrig har villet påtvinge danskere Bibelske love, på linje med muslimer der gerne vil påtvinge andre Sharia..
KD har gennem årtier stået for støtte til de svage i samfundet - den plads man ellers ville have troet Socialdemokratiet stod for..

Endelig finder jeg det ret morsomt at "vi ikke skal yde ulandsbistand før folk har ydet noget her først."
Nu er Ulandsbistand noget vi generelt giver til et andet land ISTEDET FOR de kommer herop og henter pengene.
Danmark forpligtede sig for nok ca 50 år siden til at give 2% af vores BNP til Ukandsbistand. En forpligtelse vi aldrig helt har overholdt.
Tjekkede i går: Inflationen steg i Tanzania med 400% fra 1995 og til 2025.. Men hva' rager det os..
Anonym
#2. Postet 08-06-2025 af Anonym
Jeg tror ikke, at Vorherre blander sig i politik eller Folketinget :)
Sojourner
#3. Postet 08-06-2025 af Sojourner
... lyder ikke godt.. så kan vi ikke engang sige vi er fuldstændig på Herrens Mark..

Hvad de fleste ikke tænker på er, at når vi engagerer os politisk, engagerer vi os i noget der påvirker mere end bare os selv. Det være sig lokalt, landsdækkende eller globalt.

Så Jesus var meget politisk. Ikke ud fra en politisk overbevisning, men fordi det han gjorde, sagde og stod/står for påvirkede hele lokalsamfundet og landet. Og derfra ud i hele verden..

"I ved der står skrevet... men jeg siger jer..."
"Tag vel imod den fremmede der bor iblandt jer". Et citat fra Bibelen - skrevet mere end 1 gang - som også viser vores racisme imod vores indvandrere ikke er i orden.
At de så skal følge og overholde vores lands love er så en anden sag. Og skal de så udvises fordi de IKKE overholder vores love, må samme lov jo også gælde for resten af os.
Per, Poul og Muhammad skal jo være lige for loven..
Anonym
#4. Postet 23-07-2025 af Anonym
Ja, det tror jeg også. Og til dels Konservative.

Håber, at vi mere kommer til at vende os fra illusionerne om "mangfoldighed" og "diversitet". Et samfund er bedst velfungerende socialt som kulturelt homogent.
Anonym
#5. Postet 01-12-2025 af Anonym
Er enig med dig, selv om jeg ikke har studeret alles partiprogrammer. Dansk Folkeparti er ikke racistisk, men værner om de danske og dermed kristne værdier. Alle, der har lyst til at bidrage til samfundet er velkomne i vores land. Uanset hudfarve. Mens kriminelle og islamister må finde andre steder i verden at udøve deres virke.
LionOfTheNorth
#6. Postet 13-12-2025 af LionOfTheNorth
Socialdemokratiet har i snart en menneskealder ikke stået for at være et parti der hjælper de svageste.
Den rolle har Enhedslisten stået for ligebortset fra dengang hvor de byttede en socialborgmesterpost (i København) til fordel for klimaet og dermed svigtede en masse svage borgere ved at afstå fra denne humane mulighed.
Ilussionen om "multikulti" som de siger i Sverige er at alle kulturer har eksistensberettigelse og dermed at alle kulturer er lige.
Det er denne af venstrefløjens knæfald for islamisme, som fører til paralelsamfund.

Danmark hverken kan eller skal redde hele Verden!
Det er dog mit indtryk at de fleste politikere kun eksisterer for at mele deres egen kage?
Og såkaldt politikerlede er udbredt i befolkningen?
Mette F og Scoicaildemokratiet har med "Barnets Lov" blæst an til en totalitær Social Fascisme hvis lige ikke har været set siden 1950'erne til 1970'erne og Danmarks behandling af Grønland og den daværende assimiliationspolitik!

Danmark SKAL være tro mod grundloven at Socialdemokratiet især nok hellere ville have carte blanché til at agerer imod grundloven, er så en anden sag.

Mht. hvor grænsen går for at bevare et forhold?
Sålænge man kan se sig selv i spejlet og sige til sig selv: "Du gør det så godt!"
Sojourner
#7. Postet 13-12-2025 af Sojourner
Socialdemokratiet har i snart en menneskealder ikke stået for at være et parti der hjælper de svageste.
Den rolle har Enhedslisten stået for ligebortset fra dengang hvor de byttede en socialborgmesterpost (i København) til fordel for klimaet og dermed svigtede en masse svage borgere ved at afstå fra denne humane mulighed.
Ilussionen om "multikulti" som de siger i Sverige er at alle kulturer har eksistensberettigelse og dermed at alle kulturer er lige.
Det er denne af venstrefløjens knæfald for islamisme, som fører til paralelsamfund.

Danmark hverken kan eller skal redde hele Verden!
Det er dog mit indtryk at de fleste politikere kun eksisterer for at mele deres egen kage?
Og såkaldt politikerlede er udbredt i befolkningen?
Mette F og Scoicaildemokratiet har med "Barnets Lov" blæst an til en totalitær Social Fascisme hvis lige ikke har været set siden 1950'erne til 1970'erne og Danmarks behandling af Grønland og den daværende assimiliationspolitik!

Danmark SKAL være tro mod grundloven at Socialdemokratiet især nok hellere ville have carte blanché til at agerer imod grundloven, er så en anden sag.

Mht. hvor grænsen går for at bevare et forhold?
Sålænge man kan se sig selv i spejlet og sige til sig selv: "Du gør det så godt!"

HVIS vi endelig skal snakke om hvem der de sidste 40 år har taget sig af de svageste og mest socialt udsatte her I landet, går prisen ubeskåret til.... Kristen Demokraterne.

Der er dog 2 ting der de seneste år har stået i vejen: Folk ser dem som partiet der alene står for Anti Abort og
de seneste mange år har de fleste vælgere været mest optaget af hvad der gavner deres lommer, og IKKE hvad der gavner de nederste i samfundet/de socialt udsatte.

Enhedslisten har mere haft travlt med at råbe op når de IKKE var valgt ind i folketinget og ellers promovere en grøn halvkommunistisk facade (partiet er et sammenrend af bl.a de tidligere kommunister og det tidligere "miljøparti" de grønne).
Råbe op med kommentarer som tydeligt viste det var nemt at råbe op når bare man ikke sad ved magt og derfor også skulle gøre noget.

Ser vi på de fleste partier på højrefløjen er de tydeligt med racistiske indslag. Nogle mere aggressivt end andre, som f.eks Dansk Folkeparti der yderst gerne slår sig op som Danmarks Kristne parti.. - de har bare lige glemt at tjekke hvad det Kristne budskab siger om at "tage vel imod de fremmede der bor iblandt jer"
- Ser mere ud til de har læst delen der beskriver Herodes og de op til 2 år gamle drengebørn..
Venstrefløjen er stort set optaget af at (mis-)bruge den magt de har fået og har af det gamle Venstre under S. Lokke lært at trykke på de rigtige knapper: Skattelettelser til middelklassen og ellers ikke noget socialt ansvar!
SF er pr definition anti Israel, og derfor - i min optik - FULDSTÆNDIG ude af billedet!
Dette gælder for mit vedkommende også ETHVERT parti der går imod at støtte Ukrainere i deres krig mod angriberen Rusland.
At stoppe
Anonym
#8. Postet 19-12-2025 af Anonym
I mine øjne er DF også det tætteste man kommer på det parti med mest kristne værdier. Påstanden om at de skulle være racistiske, er fuldstændig skudt forbi skiven. Jeg ser det som et udtryk for utrolig fædrelandskærligt og oprigtigt bekymret over tingenes tilstand ift indvandring. Jeg er selv stolt medlem i partiet.

Til gengæld har jeg ingen fidus til KD, som mere er kristen af navn end af gavn, da jeg mener, de er gået meget på kompromis, for at være relevante i dansk politik.

At kalde sig kristen er efter min opfattelse at kæmpe for at bevare Danmarks kristne værdier, og netop ikke gå på kompromis som jeg mener KD gør på abort og moskeområdet.

Venstrefløjen, især den yderste, gider jeg slet ikke bruge energi på. De er ikke gode for Danmark.
Sojourner
#9. Postet 29-12-2025 af Sojourner
"I mine øjne er DF også det tætteste man kommer på det parti med mest kristne værdier. Påstanden om at de skulle være racistiske, er fuldstændig skudt forbi skiven. Jeg ser det som et udtryk for utrolig fædrelandskærligt og oprigtigt bekymret over tingenes tilstand ift indvandring. Jeg er selv stolt medlem i partiet.

Til gengæld har jeg ingen fidus til KD, som mere er kristen af navn end af gavn, da jeg mener, de er gået meget på kompromis, for at være relevante i dansk politik.

At kalde sig kristen er efter min opfattelse at kæmpe for at bevare Danmarks kristne værdier, og netop ikke gå på kompromis som jeg mener KD gør på abort og moskeområdet.

Venstrefløjen, især den yderste, gider jeg slet ikke bruge energi på. De er ikke gode for Danmark."

... egentlig synes jeg det er en morsom udtalelse du kommer med at "at de er racistiske er fuldstændid skudt forbi skiven"....
Det danske retssystem er så ikke enig med dig på det punkt, da der - som før skrevet - er faldet dom for at 2 af deres ledende medlemmer må kaldes racistiske, og et ledende medlem må kaldes landsforræder.
Men det er måske din barre for hvad der er racistisk der er sat ALT for højt.

Når man kigger på deres aggressive udtalelser om vores indvandrere og deres efterkommere, er det da vist kun advokat Rasmus Paludan der gør det værre.

DF står generelt for splittelse og ikke samvær i det danske samfund.

Men jeg tænker det er svært at se når man i forvejen står og har levet for længe ude på den yderste højrefløj...

Sojourner

Seriøsfyr siger: Bibelord: Jesus sagde til ham: »Du tror, fordi du har set mig. Salige er de, som ikke har set og dog tror.«
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
annonceAdam og Eva