Her kan du skrive en meddelelse som vil vises for alle på KristenDate.dk.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
David
Oprettet 31-05-2025 af David, mand, 43 år, Region Hovedstaden.
Kærlighed/politik er også at passe på sig selv

Jeg har gennemgået partiernes programmer og fundet fred i Dansk Folkeparti. Efter min vurdering er det et parti med flere kristne værdier end Kristendemokraterne. Det med at stemme på et parti har jeg holdt mig fra fordi jeg synes at partierne samlede sig for meget på midten.

Politik er jo ikke kun en smagssag om hvem der har mest ret, men også i om den respekterer folk. Det gælder også"Danskerne Først!" og i det lys kan ingen mennesker støtte andre, hvis ikke de støtter sig selv først vi kan som land ikke betale u-landsbistand medmindre befolkningen rent faktisk yder en indsats for landet først.

Der står i min Bibel elsk din næste som dig selv ja det er sandt, men du kan ikke reelt yde en støtte medmindre du først har noget selv at tilbyde.

Og det gælder også i parforholdet har du haft en dårlig dag på f.eks. arbejdet så giv dig selv lov til at være lidt nede måske forkæle dig selv med et varmt bad og så bagefter tage hånd om dit problem.

Det er let at falde i og bare sige at når noget hedder Kristendemokraterne så er det nok helt Bibelsk baseret og når noget så kaldes socialdemokratisk så støtter det nok de svageste, men det er ikke hele den samlede sandhed. Ethvert bidrag i et parforhold forlanger et offer enten i et indkøb eller et knus. At sikre landets grænser er en måde at beskytte det fra at blive udnyttet og alle er selvfølgelig velkomne hvis de reelt ønsker at bidrage til det fælles bedste.

Dansk Folkeparti er Venstres bløde hjerte.

Hvad synes du er Danmark tro jmod grundloven?

Hvor går grænsen i et parforhold imellem at elske og så gøre sig selv billig - For at bevare forholdet osv?

Svar på indlæg

Sojourner
#1. Postet 06-06-2025 af Sojourner
Set ud fra Jesu bud om at elske næsten som sig selv, finder jeg det MEGET svært at forbinde Dansk Folkeparti med noget som helst kristent. Især med øje for deres racistiske holdning til indvandrere.

Et nøjere studie afslører også, at der er faldet dom for at 2 af deres toppolitikere kan kaldes racister og 1 af deres toppolitikere må kaldes landsforræder. (Injuriesag).

Hvilke politikere der er tale om vil jeg lade være usagt, da jeg ikke ser nogen grund til at hænge dem mere ud end nødvendigt.

Bogen der offentliggør disse domme har været tilgængelig på danske biblioteker siden år 2000.

Angående KD skal det siges de aldrig har villet påtvinge danskere Bibelske love, på linje med muslimer der gerne vil påtvinge andre Sharia..
KD har gennem årtier stået for støtte til de svage i samfundet - den plads man ellers ville have troet Socialdemokratiet stod for..
Saga82
#2. Postet 08-06-2025 af Saga82
Jeg tror ikke, at Vorherre blander sig i politik eller Folketinget :)
Sojourner
#3. Postet 08-06-2025 af Sojourner
... lyder ikke godt.. så kan vi ikke engang sige vi er fuldstændig på Herrens Mark..

Hvad de fleste ikke tænker på er, at når vi engagerer os politisk, engagerer vi os i noget der påvirker mere end bare os selv. Det være sig lokalt, landsdækkende eller globalt.

Så Jesus var meget politisk. Ikke ud fra en politisk overbevisning, men fordi det han gjorde, sagde og stod/står for påvirkede hele lokalsamfundet og landet. Og derfra ud i hele verden..

"I ved der står skrevet... men jeg siger jer..."
"Tag vel imod den fremmede der bor iblandt jer". Et citat fra Bibelen - skrevet mere end 1 gang - som også viser vores racisme imod vores indvandrere ikke er i orden.
At de så skal følge og overholde vores lands love er så en anden sag. Og skal de så udvises fordi de IKKE overholder vores love, må samme lov jo også gælde for resten af os.
Per, Poul og Muhammad skal jo være lige for loven..
Her kan du skrive en meddelelse som vil vises for alle på KristenDate.dk.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
annonceAdam og Eva