Hermod siger: For således elskede Gud verden, at han gav sin enbårne søn, for at enhver, som tror på ham, ikke skal fortabes, men have evigt liv.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen

Forum > Fritid > Debat

Anonym
Oprettet 26-04-2023 af Anonym.
Salmer, sange eller musik som giver dig styrke
Go'aften til jer alle sammen.

Jeg sidder på de sene nattetimer og filosoferer over hvad alle jer andre lytter til? Er der nogle udvalgte salmer eller sange - måske bare et stykke musik som giver jer styrke?

Er det salmerne fra salmebogen? Som i kirken om søndagen bliver sunget af et fantastisk kor - fremført af en sublim organist som danner synergi, som giver jer styrke, kuldegysninger eller får hårene i nakken til at rejse sig?

Er det måske Kim Larsens fortolkning af en salme som gør det? Noget klassisk musik? Eller måske noget populær pop musik som direkte, indirekte eller mellem linjerne giver jer styrke?

Hvis I ønsker at dele det med resten af forummet, så tøv ikke med at skrive salme nr., navnet på sang/kunstner eller måske et link til Spotify, YouTube eller et tredje medie.

Personligt er jeg rigtig glad for salmebogen og salmer fra resten af verden. Jeg lytter også til meget andet musik som styrker mig.

Imens jeg skriver dette lytter jeg til Nikodimos Kabarnos - link vedlagt.

Dbh,
Acta

Svar på indlæg

Anonym
#1. Postet 30-04-2023 af Anonym
Tak for spørgsmålet! Ja, det har da været ud på de små timer, da du skrev. Hvad jeg lige lytter til for at hente styrke, afhænger lidt af humør, tid på dagen og årstid - er for tiden dog ret optaget af aftensange, både fra salmebogen (f.eks. nr. 778) og Højskolesangbogen (især "Stille, hjerte, sol går ned", der findes en ret god version her: Louise Fribo - Stille Hjerte, Sol Går Ned - YouTube). I øvrigt har jeg forsøgt at samle fremførelser med god lydkvalitet af en del salmer her: Danske salmer / Danish hymns / Dänische Kirchenlieder - YouTube.

God søndag
Niklas
Anonym
#2. Postet 25-07-2023 af Anonym
Her er nogle af mine favoritter.
Brandmanden
#3. Postet 10-01-2024 af Brandmanden
Jeg nyder mange kristne sange og salmer, fx " Et hus at komme til " fra Højskolesangbogen
Hermod siger: For således elskede Gud verden, at han gav sin enbårne søn, for at enhver, som tror på ham, ikke skal fortabes, men have evigt liv.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
annonceAdam og Eva