Lærken siger: Håber I har haft en dejlig Bededag, jeg havde heldigvis fri. God weekend kh Lærken
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
Mads
Oprettet 24-04-2023 af Mads, mand, 44 år, Region Hovedstaden.
Hvor vigtigt er det at have en kristen kæreste?
Efter din mening, hvor vigtigt er det at finde en partner, der deler de samme kristne værdier som dig? Hvilken rolle tror du fælles kristne værdier vil have i at styrke forholdet?

Svar på indlæg

Laura
#1. Postet 24-04-2023 af Laura
Jeg synes, det er vigtigt at finde en kæreste med fælles kristne værdier, fordi det skaber et solidt fundament baseret på tro, ærlighed og respekt i forholdet.
eabirk
#2. Postet 22-08-2023 af eabirk
Jeg synes det helt klart det vil være det bedste at have den samme tro/kirke.
Specielt hvis man finde den eneste ene og man kan stå i den situation at vi begge har børn.
Da jeg kan se en opdeling i forbindelse til familiens andagter.
Anonym
#3. Postet 02-09-2023 af Anonym
Ikke at kunne dele tro med den der har ens hjerte?
Det hænger ikke sammen i min Verden.
For der er en stor del af en selv som man så ikke kan være fælles om?
Valdemar88
#4. Postet 17-09-2023 af Valdemar88
fuldstandig enig med vigtigt begge samme tro kan bede sammen dele gud jesus sammen samme fælles ånd eller galt bare personlig mening
Anonym
#5. Postet 30-09-2023 af Anonym
ja, enig i at tro er den afgørende grundsten i et forhold udfoldet i bøn, inderlighed og taknemmelighed på forskellig vis
DDH
#6. Postet 30-01-2024 af DDH
Det er ikke så vigtigt som mainstream judeo-kristne tror. Det, der ER vigtigt er racen. Du må IKKE finde en partner af anden race end din. Raceblanding er FORBUDT.
Engelst88
#7. Postet 12-02-2024 af Engelst88
Det er ikke så vigtigt som mainstream judeo-kristne tror. Det, der ER vigtigt er racen. Du må IKKE finde en partner af anden race end din. Raceblanding er FORBUDT.
Du har fuldstændig ret, hvis du ellers anerkender at selvom vi har lidt forskellig kulører, så er vi alle en del af den samme race, nemlig den menneskelige race. Om man så er inder, brasilianer, amerikaner eller dansker er sådan set underordnet.

I forhold til det oprindelige spørgsmål så er det helt klart en prioritet for mig at en evt kæreste skal være kristen!
tertullian
#8. Postet 13-02-2024 af tertullian
Det er ikke så vigtigt som mainstream judeo-kristne tror. Det, der ER vigtigt er racen. Du må IKKE finde en partner af anden race end din. Raceblanding er FORBUDT.
"Her er ikke jøde eller greker, her er ikke trell eller fri, her er ikke mann og kvinne. For dere er alle én i Kristus Jesus" (Gal 3,28). Ruth var fra Moab. Hvis kristendommen var et etnosentrisk religion så hadde den ikke eksistert i dag.

Til OP: Anbefaler på det sterkeste å ha en partner som er kristen. Det er naturligvis unntak, men det vil gjøre ditt liv nemmere.
Lærken siger: Håber I har haft en dejlig Bededag, jeg havde heldigvis fri. God weekend kh Lærken
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
annonceAdam og Eva