Her kan du skrive en meddelelse som vil vises for alle på KristenDate.dk.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
Anonym
Oprettet 05-02-2020 af Anonym.
Hvem betaler på første date anno 2020?
Som overskiften siger: "Hvem betaler på første date anno 2020?"

Deler man regningen eller er det den der inviterer der giver? :D
Eller måske noget helt andet? :D

Hvad mener du om dette emne?

Svar på indlæg

Anonym
#1. Postet 09-02-2020 af Anonym
Hey...
Her får du min holdning ;-)
Jeg synes ikke nødvendigvis, det er den, der inviterer, der betaler. Man kan fint dele regningen.
Dog synes, jeg det ville være rigtig god stil, at manden betaler, ligesom jeg også synes, det ville være et godt træk, at det er manden, der tager initiativ til at invitere ud.

Gammeldags... måske, men efter min mening må mænd gerne oppe sig lidt - Vis nu, at I gerne vil. Det handler ikke om penge, men at man har lyst til at give noget til den, man har inviteret, og som man måske håber at se igen ;-)
Well... Det kan være, andre kvinder har andre holdninger til det, men her fik du min.
Anonym
#2. Postet 20-02-2020 af Anonym
Det er manden, der betaler på første date. Kvindens og mandens roller er forskellige, det handler ikke om at nu tjener vi alle penge osv. Det handler om ligestilling og vi er først lige når manden tager sin rolle som mand og kvinden sin rolle som kvinde. Vi kvinder er sårbare på datingmarkedet og generelt i relationen med en mand. Vi har større chance for at blive udnyttet, vi er dem der skal vælge vores partner med størst omhu fra naturens side og vi er dem, der bærer børnene og derfor dem, der er fysisk svagere. Derfor skal manden vise os taknemmelighed for vores tillid, bejle til os og vise os sin evne som mand til at beskytte os og værne om os.
Vi kan så sagtens give noget tilbage på et senere tidspunkt i relationen. Men i begyndelse er det altså os, hvis tillid der skal vindes og os, der skal bejles til.
Mænd og kvinder er ikke lige, så længe vi lader som om vi er ens og vores roller er ens. Ligestilling handler om at respektere kønnenes forskelle og tilrettelægge samfundets normer efter disse.
Anonym
#3. Postet 17-04-2020 af Anonym
Jeg er helt enig!
Håber rigtig mange af Jer får en god oplevelse - og ikke skal skændes om regningen.
God vind til alle!
Anonym
#4. Postet 18-04-2020 af Anonym
Det er manden der betaler på første date
men hvem siger en date overhovedet skal koste penge syns det er lidt fantasi læst bare at invitere en kvinde ud på en cafe vi lever i et rigtig skænt land med masser af smukke omr og det vil jeg dda rigtig gerne dele med en kvinde så jeg vil foretrække at man mødes et sted og går en tur sammen så kan man jo altid heve en halv flaske vin med en kop kaffe sodavand eller ligende man kan nyde undervejs det behøver ikke kaste noget at date
cafeerne tjener jo tykt på vores dating kultur fordi folk er lidt fantasiløse
Anonym
#5. Postet 06-01-2021 af Anonym
Interessant spørgsmål.
Jeg mener at det er den som inviterer, som bør betale. Dette er en måde at vise den anden på, at man er villig til at løbe en risiko for tab, ved at investere ressourcer i form af penge og tid, for at lære vedkommende at kende. Man viser at interessen er så stor, at risikoen er det værd. Det er god stil, og viser beslutsomhed, ægte interesse, mod og gavmildhed. Ved næste date ville det være god stil, at den anden betaler. Så viser vedkommende det samme. Det tænker jeg er et godt udgangspunkt for en kristen relation, hvor man ifølge Bibelen bør kappes om at vise den anden godhed. Verdens bedste konkurrence hvis man spørger mig :)
Anonym
#6. Postet 06-01-2021 af Anonym
Jeg tænker at man på første date vælger et sted der ikke er alt for dyrt - og måske blot en kop te - med mindre den der inviterer på forhånd har valgt at betale. Det vigtigste man kan give et andet menneske er en god oplevelse. Er man en knold til at tage ansvar for relationen er det mindste man kan gøre at betale regningen. Bare min mening :-)

Min erfaring er at manden ofte insisterer på at betale første gang - det er dejligt hvis det opleves generøst og ikke som selvpromovering. Jeg valgte at betale hele regningen den ene gang manden foreslog vi delte den.
Hvis jeg med sikkerhed ved at jeg ikke vil ses igen, gør jeg en indsats for at få lov at betale - så skylder jeg i hvert fald ikke noget. Siger sådan fordi jeg er overrasket over, hvor svært menensker har det med en afvisning.

Har man penge på kontoen - så synes jeg det er et rigtig dårligt udgangspunkt at gå op i hvem der betaler. At et andet menneske har brugt tid på mig må godt koste en kop te - også selv om det viser sig, at der ikke er grobund for mere.
Anonym
#7. Postet 07-01-2021 af Anonym
Godt skrevet søster, og god pointe. En kop the burde helt klart være værd at betale, som et signal om en anerkendelse af den tid og energi den anden bruger - også selvom det ikke fører til noget. Jeg kan også genkende den følelse du beskriver, om at man hellere selv vil betale regningen, end at føle den anden føler sig snydt. Det er ærgerligt at det er sådan. Kærlighed reduceres ofte til et bytte forhold synes jeg: " nu har jeg givet det, så skal du give det". Selvom jeg kan forstå behovet for at sikre en ligeværdighed og at man bliver nødt til at passe på sig selv, så er princippet om at "overgå hinanden i kærlighed" også noget jeg selv vil forsøge at holde fast i, og en indstilling jeg leder efter hos en mand.
Suk - det er ikke let....
Anonym
#8. Postet 19-02-2021 af Anonym
Manden
Anonym
#9. Postet 23-02-2021 af Anonym
Hvis du inviterer gæster, så kommer de vel ikke med mad og drikke.
Er det en sammenskudsgilde så er det vel noget andet.
Anonym
#10. Postet 03-04-2021 af Anonym
Hej. Anno 2021så vil det være mig som mand, der er den glade giver. Jeg inviterer og giver gerne lidt god mad og drikke??
Her kan du skrive en meddelelse som vil vises for alle på KristenDate.dk.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
annonceAdam og Eva